Shitty dinner: ik ben mee!

Standaard

Ik verstopte nooit dat het met mijn kookkunsten nogal triestig gesteld is. Michelinkost ga je bij ons dus niet voorgeschoteld krijgen als je wordt uitgenodigd voor een etentje. Aperitiefhapjes kan je kant-en-klaar kopen in de winkel; homemade dessert, dat durft al eens een ijsje uit de diepvries zijn met zelfgekochte frambozen. (PS: Ja, het lief kan koken. En doet dat ook graag en goed. Maar het is toch veel leuker als de kok niet in de keuken hoeft te blijven?)

Ook mijn capaciteiten als ‘gastvrouw’ zijn eerder beperkt. Ik ontvang iedereen met een brede glimlach maar doe dat wel in een ontplofte living tenzij de poetsvrouw net geweest is. Mijn tafelschikking lijkt nergens naar maar het nodige bestek ligt op tafel. Bijpassende servetten en decoratie… tja.

De zussen Theunynck stellen op de website Charlie het shitty dinner voor. Dat is eigenlijk al langer mijn favoriete ‘kom maar bij ons eten-concept’. Trendsetter he. Altijd al geweest. 🙂

Dit weekend deden we van après-pasen-iets. Het metekindje is nog te klein om eitjes te rapen maar dat wil niet zeggen dat wij geen chocolade mogen eten. We ploften in de zetel, babbelden, knuffelden en letten niet op de rommel of de afwas van de dag voordien die nog op het aanrecht stond.

Sta jij te stressen als er volk komt eten? Moet alles piekfijn in orde zijn? Of ook zin in een shitty dinner? 

 

 

10 gedachtes over “Shitty dinner: ik ben mee!

  1. Wij zorgen er altijd voor dat we niet veel werk hebben aan het eten en de echtgenoot dus gewoon mee bij het volk kan zitten. Voor haute cuisine moeten ze dus niet komen, wij maken vaak ovenschotels of gaan voor een kaasplank of gourmetschotel. Ik ruim wel op, maar dan op mijn manier, gewoon alles in de kasten wegstoppen 😉

  2. Zalig concept!! Zo zou het moeten zijn, gewoon samen zijn en babbelen en ietske eten, meer moet dat niet zijn. Ik had er nog niet van gehoord. Dat is de reden waarom ik nooit iemand uitnodigde, ik heb nog al schrik om veroordeeld te worden.

  3. Leen

    O jaaa, hier moet alles picobello zijn. Nu ja vooral als er (schoon)familie over de vloer komt, want van hen heb ik altijd het gevoel dat ze met hun kritische blik ieder stukje rommel of vuiltje veroordelen en denken dat ik het huishouden niet aankan. Met vrienden heb ik dat probleem niet… eigenlijk gek.

Geef een reactie

