#instamom

Standaard

Zo ergens halverwege de zomer beval ik van mijn toekomstig favoriete fotomodel. Tientallen foto’s per dag, ik voorspel het nu al.

Maar wat doe ik met die foto’s? Delen op Facebook, op de blog, op Instagram? Of niet? Want Baby P heeft natuurlijk niet echt de kans om te zeggen dat hij/zij dat maar niks vindt.

Mijn Facebookprofiel is enkel toegankelijk voor (verre) vrienden en ik kies daar ook wie wat te zien krijgt maar deze blog is publiek toegankelijk.

Sowieso geen potjes- of blotebillenfoto’s. Je weet maar nooit of hij/zij later BV wordt en in een talkshow op de VRT verschijnt. Ik zou niet willen dat mijn gênante foto’s zijn/haar carrière om zeep helpen.

Maar wat met de schattige plaatjes? De obligate maxicosifoto bij vertrek uit het ziekenhuis, de eerste keer groentepap … Ik zeg maar wat. Ik ben er nog niet uit.

Wat doe jij/zou jij doen?

3 gedachtes over “#instamom

  1. Niet zo heel veel over nagedacht hier. Ik deel via mijn blog en instagram / Facebook wel af en toe foto’s, maar een héél beperkte selectie. Het blijft wel moeilijk, want je wil leuke foto’s met iedereen delen, maar misschien vinden onze kindjes dat binnen X aantal jaar helemaal niet leuk…

  2. Zelf heb ik geen kinderen en vraag me soms af wat is het effect van de foto’s nu op de kinderen van later. Veel mensen/pubers schamen zich voor hun baby/kinder-foto’s voor hun vrienden en nu staan veel dingen online.

  3. Leen

    Ik heb me dat ook al afgevraagd, er zijn IG’ers die niks anders doen dan foto’s van hun kroost posten. Ik weet niet of ik dat zelf zo leuk zou gevonden hebben als heel de wereld (want zo voelt het wel) u kon zien opgroeien. Maar anderzijds. Waar het hart van vol is, loopt uw social media van over. Dus zoals je zegt, best geen gênante foto’s, of foto’s waarvan je zélf niet zou willen dat ze je ooit gaan achtervolgen.

Geef een reactie

