Luxemburgtripje

Standaard

Het Groothertogdom Luxemburg is misschien niet de meest exotische of voor de hand liggende bestemming. Maar serieus; het was een ideaal uitje. Kastelen, schaduwrijke bossen, verfrissende riviertjes en niet té lang rijden. Op 2,5 uur tijd sta je van bij ons thuis al in Vianden.

Daar staat meteen het mooiste kasteel van Luxemburg.

Na de klim richting kasteel reden we verder naar Berdorf. Prima uitvalsbasis om het Müllerthal te bezoeken. Op de planning: een watervalwandeling met mogelijkheid tot pootje baden, Echternach -bekend van de processie-, Beaufort -nog een kasteel, enfin de ruïne ervan- … en op de terugweg stopten we bij het kasteel van Esch-sur-Sûre.

Deze slideshow vereist JavaScript.

Tussendoor: cocktails, ijsjes en gezelschapsspelletjes. Wat heeft een mens meer nodig?

Was jij al in Luxemburg?

 

8 suggeties bij “Luxemburgtripje

  1. Wij zijn er lang geleden eens geweest tijdens de paasvakantie. Ik herinner me er niet zoveel van eigenlijk, behalve dat we in een erg groene omgeving zaten. Lijkt me zeker een leuke bestemming.

  2. Luxemburg is prachtig, ben er al een aantal keer geweest, meestal in de omgeving van Echternach. In Vianden ben ik nog niet geraakt, heb nog al gehoord dat dat kasteel zo mooi is.

  3. Leen

    Ik ben een groooot Luxemburg-fan. Vroeger ooit eens een trektocht gedaan. Gewoon prachtig wandelland. Een deel ervan heet zelfs ‘klein-Zwitserland’ (ja als ik me niet vergis is dat de omgeving van Echternach, met zijn rotsen).. Ja dan moet je mij zeker niet meer overtuigen!

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.