Toevoegen aan de lijst van UNESCO-Werelderfgoed?

Standaard

Bij het zien van deze foto’s op de site van het Nieuwsblad begint het te kriebelen. Er zijn weer 21 plekken toegevoegd aan de UNESCO-Werelderfgoedlijst en ik heb zin om er te gaan bezoeken. Nieuwe plekjes ontdekken is altijd fijn -ook zonder vermelding op de beroemde lijst- maar voorlopig moet ik het toch even dichter bij huis zoeken. Of ver weg in mijn fotoalbum …

Tijd voor een throwbackthursday 🙂

Drie plekken waar ik nog wel eens een tweede keer naartoe wil:

Aan onze Mexicoreis hangen enkele negatieve herinneringen vast. Een auto-ongeluk, corrupte politie, een paar dagen flink ziek zijn … Ik wil dus graag nog eens terug om die negatieve puntjes te kunnen wissen uit ons collectief geheugen. En dit keer wil ik ook zwemmen in een cenote. Dat is niet gelukt wegens tijdsgebrek en ziektekiemen.

Nieuw-Zeeland. Ik wil absoluut het volledige land opnieuw bezoeken en dat bij voorkeur maanden aan een stuk. Kind(eren)/lief in de camionette, tentje mee … Sinds mijn stage zit het land en zijn inwoners in mijn hart. Dat kiwigevoel moet ik gewoon kunnen delen. Alleen jammer dat het zo ver weg is.

Nieuw-Zeeland maar dan dichtbij … Noorwegen 🙂 Ook zo’n prachtige natuur en ik ben erg benieuwd wat voor moois er nog meer te vinden valt meer naar het poolcirkel toe. Misschien eens op een moment gaan dat we kans maken om het noorderlicht te zien?

 

Welke bestemming heeft een speciaal plekje in jouw hart en mag op je persoonlijke ‘werelderfgoedlijst’?

