Go Red Flames!

Standaard

Dit weekend begon het EK voetbal voor vrouwen. De Belgische Red Flames mogen voor het eerst meedoen.

Dat ze hun eerste match verloren is bijzaak. Eerlijk, ik heb de match niet gezien en ben ook niet van plan de rest van het EK te volgen. Voetbal is ‘niet zo mijn ding’. Hello understatement … Ik ben wel blij dat de hardwerkende dames ook eens in de belangstelling staan. De speelsters combineren hun sport met een carrière of een studie en verdienen er peanuts mee in vergelijking met hun mannelijke collega’s.

Wist je trouwens dat ze in Finland moerasvoetbal spelen? In gemengde teams. Ik testte het eens uit op vakantie en het is een grappige bedoening. Heel hard gelachen, goed voor de buikspieren! (Bekijk hier de beelden van het WK in Vuorisuo dat op dit moment gespeeld wordt)

Ben jij een voetbalfan? Supporter jij voor de Red Flames?

2 gedachtes over “Go Red Flames!

  1. Ik ben geen voetbalfan, maar ik vind het net zoals jij wel een goede zaak dat de dames ook eens wat aandacht krijgen. De echtgenoot wilde gisteren wel kijken en vloekte even hard als bij de Rode Duivels, dus het voetbal moet even meeslepend zijn als bij de mannen 😉

Geef een reactie

