Poes vs Baby

Standaard

Een huisdier voorbereiden op de komst van een baby. Hoe doe je dat?

Deze snoet zegt genoeg. Allemaal goed en wel die babyspullen maar die baby is niet welkom. Ik lig liever zelf in het park. Onze kat houdt niet van lawaai. Ze houdt niet van ‘vreemde’ mensen en ze houdt zelfs niet van andere katten. Het heeft ook een tijdje (lees: een paar maanden) geduurd voor ze bij mij wilde komen zitten. En dan nog liever achter mijn rug of aan mijn voeten dan op mijn schoot. -Het is de kat van de wederhelft- Een krijsende baby will be so much fun.

De tips die je online vindt zoals de kat laten wennen aan babygeluidjes en de geur van babyzeep etc … dat gaat hier niet werken. De kat weet wat baby’s zijn. En ze vindt ze verschrikkelijk. Als er hier kinderen over de vloer komen zijn er twee oplossingen voor mevrouw de poes: op de kast gaan zitten of buiten spurten. Het bezoek van metekindje Yara vorige zondag was weer een stressy gebeurtenis. Want de baby zat tussen de deur en de ‘poezenkamer’. Wij zorgden dus voor een superdeluxe schuilplek maar de doorgang moet wel open blijven natuurlijk.

Andere tips zijn welkom!

 

 

4 gedachtes over “Poes vs Baby

  1. Toen Mateo een baby was, hadden wij ook een kat. Doodsbang was ik dat het beest iets aan mijn zoon ging doen, nooit was angst zo onterecht. Die 2 waren vanaf moment 1 close met elkaar. Heb zelfs nog foto’s dat de zoon ziek was en de kat op zijn hoofdkussen lag,….laat het een beetje zijn beloop, heb ik ook gedaan…….

Geef een reactie

