Toastje?

Standaard

Veggie op verplaatsing? Dat is ondertussen echt niet meer zo moeilijk. Maar soms moet je een beetje uitkijken …

Vaak vraag ik nog eens specifiek of de ‘salade met geitenkaas’ echt wel veggie is en er niet per ongeluk spekjes aan toegevoegd worden. De serveerster werpt me dan vaak een rare blik toe. ‘Je krijgt wat er staat’ zegt die blik. ‘Dat is het nut van onze menukaart.’ En ik voel me dan een beetje idioot. Wat ja, ik kan echt wel lezen.

Maar dat is blijkbaar niet voor iedereen evident. Ik bestelde dit weekend een croque tomaat kaas. Bovenop de boterhammen tomaat en kaas. Ertussen hesp … Gevolg: retour naar de keuken en een boze serveerster die niet begreep wat het probleem was -voor mij is croque getoast brood met een of ander beleg ertussen, voor haar is dat getoast brood met kaas en hesp ertussen- en mijn nieuwe croque (expres?) liet afkoelen in de keuken voor ze hem serveerde. Dit keer wel een exemplaar zonder hesp.

Communicatie is een vak apart 🙂

Een gedachte over “Toastje?

Geef een reactie

