272 jaar

Standaard

Weer een boeiend gesprek aan de keukentafel gisterenmorgen.

F: Wat is het nieuws vandaag?

Ik: Euhm, even nadenken. Het is Vlaanderenleestdag. Dat is vandaag omdat er een bekende schrijver op deze dag geboren werd. En mijn opa werd ook op deze dag geboren, maar dat heeft niets met lezen te maken.

F: Jouw opa is al dood hé?

Ik: Ja, anders zou hij 103 jaar geworden zijn vandaag. Dat kan, maar er worden niet veel mensen zo oud.

F: Iemand van mijn klas zegt dat je 200 jaar kan worden.

Ik: Als je een boom bent, kan dat. Of misschien een schildpad? Die worden ook heel oud.

F: Of een haai! Die zijn er al heel lang.

Ik: Haaien bestaan al lang maar daarom worden ze niet per se oud he?

F: Jawel!

Ik: Ok, dat zoeken we even op. “De meeste haaien in het wild worden 20 tot 30 jaar oud. … Maar Groenlandse haaien kunnen tot wel 272 jaar worden.” (Vergeet bron te checken)

F: Aha, zie je wel.

Ik: Maar de meeste haaien worden maar half zo oud als ik nu ben.

F: Ook niet hé. Daarvoor moet je eerst nog 1 keer verjaren.

*wijsneus*

2 suggeties bij “272 jaar

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.