Fotochallenge – de Franse foto’s

Standaard

In Frankrijk zat mijn fotolijstje een beetje in een hoekje van mijn brein weggestopt. De meeste van mijn vakantiefoto’s zijn dan ook foto’s van het trouwfeest. Daar zitten leuke dingen tussen maar ik laat het aan bruid en bruidegom om die foto’s met de wereld te delen. Ze passen toch niet in de fotochallenge 🙂

Tussen het feesten door speelden we gelukkig ook wat voor toerist. We deden een tussenstop in Maincy (kasteel van Vaux-Le-Vicomte) en ik strekte ook even mijn benen op het domein van Embraud in Chateau-sur-Allier en we profiteerden van het laatste avondlicht bij het kasteel van Fourchault. Tussendoor haalde ik dus toch wat dingen voor mijn lens die ik met jullie wil delen en ik wil meteen ook graag even een mening vragen.

20: Vloeibaar –> want diertje had ik al …

21: Scherptediepte –> Het idee was “Bloemen scherp op de voorgrond – iets onscherps op de achtergrond” Dat is twee keer gelukt en nu kan ik niet kiezen…

22: Panorama –> Hoe hard ik ook mijn best doe om ze recht te krijgen… Ik let op die bolletjes voor het afdrukken. Dan druk ik en hups toch scheef. Een graadje kantelen doet wonderen in de postproductie (Overigens het enige wat er is gebeurd met om het even welke foto van de fotochallenge). Volgens mij heeft landschapsarchitect André Le Nôtre die beroemde Franse tuinen trouwens uitgevonden om Vaux-le-Vicomte groter te doen lijken. Hij installeerde zelfs een spiegel in den hof zodat er meteen twee kastelen te zien zijn. Vaux-le-Vicomte is eigenlijk maar een bescheiden kasteeltje. Of zou het gewoon een kwestie van perspectief zijn?

Deze slideshow vereist JavaScript.

4 suggeties bij “Fotochallenge – de Franse foto’s

  1. Kleine Mafketel

    Hmm… Allemaal leuk, de beide scherptediepte foto’s vind ik zeker geslaagd, maar het geel en paars contrasteert zo leuk op de A foto. Gek trouwens dat het zo’n dieppaars lijkt, in mijn herinneringen heeft dat meisje een ietwat ander kleur T-shirt aan 😉 Als ik per ongeluk nog eens wat tijd heb, ga ik ook eens door de laatste reeks(en) foto’s voor nog wat thema’s. Maar ja, honderd andere dingen zijn dringender :-s

  2. Prachtige foto’s!! Idd moeilijk kiezen tussen de scherpte diepte foto’s. Gelukkig heb je niet gekozen, kunnen wij ze ook beide zien! Vind ook de 2 verschillende perspectieven van het kasteel heel leuk gedaan. Mooi kasteel trouwens!

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.