De computer kiest de voornaam

Standaard

Een voornaam kiezen is niet makkelijk. Of vind jij van wel? Ik schreef er al een stukje over voor Felix geboren werd. Dat stukje heet ‘versie 1’, dus misschien moet ik ooit nog eens schrijven over hoe Felix nu precies Felix werd en waarom ik daar zo over twijfelde?

In ieder geval ben ik niet de enige die dit best een moeilijke keuze vond. Kasper is ook zo iemand. En hij ontwikkelde gewoon een algoritme (en bijbehorende website) waarop je door een paar keer te klikken op de naam die jij het mooist vindt een lijst met 30 suggesties te zien krijgt.

Ik testte het uit en Felix stond in mijn lijst! Mijn innernerd wordt daar zeer vrolijk van. Nu heb ik meteen ideeën voor toekomstige broers en zussen. Als mijn lief de test ook eens doet en we enkel de gemeenschappelijke hits bekijken zijn we er misschien uit op een uurtje! Lijstje for the win!

Niet aan de orde trouwens. Maar toch, tof!

Test jij het ook eens uit?

 

 

14 suggeties bij “De computer kiest de voornaam

  1. Liese

    ik heb het getest. Ineens kwam “Ilias” ertussen, dus ik klikte daarop maar dat heeft hij niet voorgesteld aan me 😀 vreemd!

  2. Ik heb geen kinderen, maar ik denk dat iedereen wel een paar namen in zijn hoofd heeft. Ik vond niet alle namen van mijn lijstje mooi, maar mijn favorieten zaten er wel grotendeels tussen!

  3. Leuk om te doen, ik vind namen kiezen ook moeilijk. Bij de huisdieren heb ik meestal gewacht tot ik ze zag, dan wist ik het meteen. Maar bij een kindje moet je het waarschijnlijk op voorhand weten omwille van praktische zaken.

    • De ouders van een vriendin van mij hebben last minute alles omgegooid. Tijdens de zwangerschap hadden ze gekozen voor Annelies, maar het is een Sofie geworden. Want het zag er geen Annelies uit 🙂 Ik snap dat eigenlijk wel.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.