20 dingen in 2020

Standaard

Geïnspireerd door Nathalie heb ik een lijstje van 20 dingen die ik dit jaar graag wil doen. Er zijn kleinere en grotere uitdagingen bij en ik weet nu al dat ik niet zal slagen in mijn 20 missies. En guess what, dat is ook helemaal niet erg. Als we ons maar amuseren he 🙂 Ik ben niet zo ‘into’ de klassieke voornemens. Ik doe dus niet aan minder kilo’s, minder alcohol etc. Ik ga vooral voor meer. Screw ‘less is more’. 

    1. Meer mooie foto’s maken
      Kwaliteit voor kwantiteit. Ik maak dagelijks wel een tiental foto’s met mijn smartphone, maar de kwaliteit daarvan is vaak twijfelachtig. Ik ga dit jaar dus vaker op stap met mijn spiegelreflex.
    2. Meer écht samen koken met Felix
      De wederhelft is meestal chef-kok thuis maar omdat Felix zo’n fan is van al wat er in de keuken gebeurt, wil ik zelf ook wat meer tijd doorbrengen in zijn favoriete ruimte. Samen fruit snijden in de hoop dat hij de druifjes dan opeet, is toch al gelukt. Het hoeven geen driegangenmenu’s te zijn. Zaterdag bakten we samen pannenkoeken om mijn verjaardag te vieren. Dat telt ook. Deze uitdaging kan ik dus eigenlijk al afvinken.
      DSC_2019
    3. Heeeeel veel uitstapjes doen en nieuwe plekken ontdekken in ons klein Belgenlandje.
    4. Max overtuigen om eindelijk nog eens buiten Europa te reizen. Bali lijkt mij een goede bestemming als ‘kennismaking met de rest van de wereld’ en om zijn reishonger terug aan te wakkeren na een ietwat tegenvallende ervaring in Mexico. (Lees: auto-ongeval en ziekte)
    5. Eind 2020 bereiken de wederhelft en ik de seven year itch. Om die itch te vermijden wil ik ook tijd maken voor elkaar.
    6. Eerste keer naar school. Ja, Felix. Ja, dat is voor mezelf ook een mijlpaal :p
    7. Adieu aan de pampers. Ik hoop nog steeds dat dit lukt voor uitdaging nr 6. En zijt maar zeker dat ik dan een speekmedaille verdien.
    8. Het babybedje naar de zolder verhuizen. Kleine jongens worden groot. En grote jongens ‘klefferen’ uit hun babybed. Dat kan al eens pijn doen … Het kind ligt sowieso even vaak in ‘het grote bed’ als zijn eigen bed dus we zullen hem dan ook maar van een groot bed voorzien. Wie weet slaapt hij dan beter? (hahaha)
    9. Meer thuis zijn. Dit lijkt misschien in tegenstrijd met de uitstapjes en de reizen. Maar om meer thuis te zijn wil ik geen reistijd maar werktijd schrappen. Zorgkrediet, ouderschapsverlof … Ik ga dat eens uitpluizen én aanvragen.
    10. Als ik meer thuis ben, moet ik dat huis misschien ook eens wat meer inrichten? Foto’s ophangen, Felix zijn kamer meer Felix maken of (spare me) een likje verf tegen de muur?
    11. Nieuwe restaurants uittesten. Ik ga veel minder op restaurant dan vroeger en als ik ga, ga ik vaak naar mijn gekende plaatsjes. Ik heb op mijn ‘Wunderlist’ een hele reeks aan ‘te testen’ adressen genoteerd.
    12. Meer gezelschapsspelletjes spelen. Netflix is chill, TV-kijken is makkelijk na dagen, weken, maanden, jaren weinig slaap. Maar ik mis de gezelschapsspelletjes. Machiavelli en De kolonisten van Catan maakten plaats voor puzzels van maximum 20 stukken en Habaklassiekers voor kindjes vanaf 2 jaar maar we hielden nog eens een spelletjesdag tijdens de kerstvakantie en eigenlijk is spelletjes winnen nog leuker dan Netflixen.
    13. Meer buiten. Buiten spelen, buiten eten, gewoon een ommetje doen tijdens de middagpauze. Als het enigszins kan vind je mij buiten. Misschien eens investeren in regenlaarzen?
    14. Meer muziek. Ik hou enorm van muziek en toch zetten wij vooral muziek op in de auto. En aangezien ik niet vaak in de auto zit …
    15. Meer mijn mening geven. Ik laat mensen vaak hun mening verkondigen en als ik het er niet mee eens ben laat ik dat gewoon passeren en denk er het mijne van. Misschien moet ik eens meer mijn mond opentrekken …
    16. Meer lezen. Exit smartphone op de bus, enter boeken. Want jullie weten ook dat er hier nog heel veel ongelezen liggen wachten.
    17. Meer de fiets nemen. Om te beginnen richting Felix zijn school.
    18. Meer mijn joker inzetten en neen zeggen tegen dingen waar ik eigenlijk geen zin in heb. En tegen mensen waar ik geen zin in heb.
    19. Nummertje negentien is top secret en zit enkel in mijn hoofd.
    20. Zal ik die joker eens meteen gebruiken? Nummer twintig vul ik later wel in. Een jaar duurt lang, wie weet wat er nog allemaal gebeurt.

16 suggeties bij “20 dingen in 2020

  1. Mooie doelen. Ik heb er gisteren ook aan zitten denken dat ik ze toch eens moet opschrijven om ze dan concreet te maken. Een van mijn meers is meer schrijven en daarmee ben ik weer aan het twijfelen over een blog….

  2. Goed plan, zo’n lijstje. Wij hebben hier een “thuisboek” waar we onze doelen voor 2020 ook nog es moeten noteren. En als we (nog steeds) niet onder jullie nr 18 vallen, zijn wij altijd in voor nummer 12, en eigenlijk ook nog wel een paar andere 😉 7 year itch? nooit van gehoord, maar een gewaarschuwd koppel is er 2 waard zeker? We zullen eraan denken 🙂

  3. Pingback: 20 van 2020

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.